Dzisiaj (17 czerwca) w naszej bibliotece odbyło się wyjątkowe spotkanie w ramach ogólnopolskiej kampanii promującej czytelnictwo – # TataTeżCzyta. Gościliśmy Pana Daniela Pilipa, tatę dwójki naszych młodych miłośników książek.
Kampania #TataTeżCzyta to wspaniała inicjatywa, która udowadnia, że wspólne czytanie to najlepszy sposób na budowanie wyjątkowej więzi między ojcami a dziećmi.
Pan Daniel z ogromnym zaangażowaniem przeczytał Smerfom z Miejskiego Przedszkola nr 2 w Lubaczowie niezwykle wartościową książeczkę Agnieszki Filipowskiej pt. „Zoja i różowy rowerek”. Ta mądra opowieść uczy dzieci rozróżniania prawdy od marketingowych sztuczek, doceniania tego, co się ma oraz inspiruje do dbania o naszą planetę i niemarnowania.
Nasz gość bez trudu nawiązał świetny kontakt z młodymi czytelnikami, angażując ich w aktywnie słuchanie i swobodną rozmowę. Dzięki zabawie w „detektywów reklamy” dzieci samodzielnie odkrywały tajniki marketingowych sztuczek, rozwijając tym samym krytyczne myślenie. Podczas lektury i dyskusji maluchy wzbogaciły swoje słownictwo o takie pojęcia jak: marketing, sztuczki marketingowe, rabat, gratis, recykling czy konsumpcjonizm.
Dziękujemy Panu Danielowi za wspaniałe spotkanie i pokazanie, że #TataTeżCzyta to świetna zabawa i wartościowy sposób na wspólne spędzenie czasu.